‘EU gives away its own principles’: RT’s editor-in-chief slams ‘free speech doublethink’

The EU resolution was adopted in Strasbourg with 304 MEPs supporting it, 179 voting against and 208 abstaining. It was drawn up by a Polish member of the European Conservatives and Reformists (ECR) group, Anna Fotyga, and is based on a report dubbed ‘EU strategic communication to counteract propaganda against it by third parties’.
The report says that Russian media attempts to ‘distort the truth, provoke doubt, divide the EU and its North American partners, paralyze the decision-making process, discredit the EU institutions and incite fear and uncertainty among EU citizens.’ The document singles out RT, Sputnik news agency, the Rossotrudnichestvo federal agency and the Russkiy Mir (Russian World) fund as being particularly devious tools of propaganda.

COURTESY: RT’s RUPTLY video agency, NO RE-UPLOAD, NO REUSE – FOR LICENSING, PLEASE, CONTACT http://ruptly.tv

RT LIVE http://rt.com/on-air

Subscribe to RT! http://www.youtube.com/subscription_center?add_user=RussiaToday

Like us on Facebook http://www.facebook.com/RTnews
Follow us on Twitter http://twitter.com/RT_com
Follow us on Instagram http://instagram.com/rt
Follow us on Google+ http://plus.google.com/+RT
Listen to us on Soundcloud: https://soundcloud.com/rttv

RT (Russia Today) is a global news network broadcasting from Moscow and Washington studios. RT is the first news channel to break the 1 billion YouTube views benchmark.